Allt om #SEO

10 SEO som verkligen funkar

Vi översvämmas av SEO-tips som snabbt utdateras eller helt enkelt inte fungerar. Här är tio enkla strategier som utan tvekan förbättrar din hemsidas sökrankning. 1. SEO som ger high content Första grundläggande SEO-insatsen är att skapa BRA innehåll och att sedan sprida det. Känner ingen till ditt innehåll kan inte heller Google veta att det […]

Moa Thorsell

Analysverktygen som bäst bevakar konkurrenten

Att hålla ett vaket öga på andra företags digitala aktivitet är en säker strategi för att vinna konkurrensfördelar. Här är några enkla verktyg som gör jobbet åt dig. Du står inför en avgörande lansering när det som inte får hända händer. Konkurrenten presenterar en snarlik affärsidé och stjäl strålkastarljuset. Genom att bevaka branschens digitala spår kan du […]

Moa Thorsell

Rusta dig för julhandeln på nätet

E-julhandeln förutspås slå nytt rekord med en förväntad handel om 7,6 miljarder kronor. Se till att kunderna hittar just ditt företag.  Här får du en checklista för en sista minuten-översyn av er webb. Rekordförsäljning på nätet Enligt Postnords E-barometer kommer vi i år köpa julklappar för rekordhöga 7,6 miljarder kronor – hela 2,6 miljarder mer än 2015. Frågan är inte […]

Moa Thorsell

Gör webben till din bästa säljare

(5 minuters läsning) Om din webbsida inte bidrar till försäljning, då gör den inte sitt jobb. Att bara trycka ur dig information räcker inte – låt oss påminna dig om fem områden som ökar oddsen för konvertering och gör webben till din bästa säljare. För många företag är webbsidan navet i den digitala närvaron och […]

Måns Nilsson

Konkurrera smart med SEO (Del 2)

Konkurrera smart med SEO (Del 2) (7 minuters läsning) Content som rankar och genererar trafik I förra artikeln gick vi igenom hur du bör utföra ditt generella SEO-arbete. När du nu är klar med det har det blivit dags att se över webbplatsens faktiska innehåll. Läs första delen: Konkurrera lokalt med SEO Under första halvan […]

Måns Nilsson

Konkurrera smart med SEO

(7 minuters läsning) Del 1: De flesta företagare har vid något tillfälle googlat branschens viktigaste sökord och hoppats finna sitt firmanamn bland topplaceringarna. Men utan sökordsoptimering (SEO) är det svårt, för att inte säga omöjligt att knipa de översta platserna. Ett mindre företag med begränsade resurser mäktar helt enkelt inte med att utmana branschjättar som […]

Måns Nilsson