Allt om #Nyhetsbrev

5 trender: Nyhetsbrev

Tillhör du dem som tror att nyhetsbrev sett sina bästa dagar är det dags att tänka om. Det är fortfarande så att utskicken både konverterar och engagerar – om du gör det på rätt sätt vill säga. Tiden då nyhetsbrevet var en ensidig kanal för företagsinformation till enskilda mottagare är förbi. MarketingProfs kan det mesta […]

Måns Nilsson

Skapa ditt nyhetsbrev – del 3

Arbetet med ett nyhetsbrev är inte färdigt när det når mottagarens inbox. Så snart brevet är skickat börjar nämligen processen för analys av innehållet. Varför? För att kommande utskick ska nå ut och klickas av fler mottagare. När du har skickat ditt nyhetsbrev finns det många olika siffror som kan analyseras. Vanligtvis brukar man titta […]

Måns Nilsson

Nå din kund med nyhetsbrev (del 2)

Del 2: Skapa ett nyhetsbrev För att nå rätt människor med ditt nyhetsbrev behöver du segmentera dina utskickslistor. Det gör att du kan rikta ditt innehåll till rätt mottagare och anpassa innehållet efter en grupp mottagare som har ett visst intresse. Segmenteringen handlar om att dela in mottagarna i grupper utifrån vad du vet om dem. Kanske vill […]

Måns Nilsson

Nå din kund med nyhetsbrev (del 1)

Del 1: Skapa ett nyhetsbrev Nyhetsbrev via e-post är ett kostnadseffektivt sätt att kommunicera med sina kunder. Men det gäller att göra det på rätt sätt för att verkligen nå ut till mottagarna. Här är tipsen som gör din e-postmarknadsföring snäppet vassare. Ett av Sveriges största företag när det gäller e-postmarknadsföring är Apsis. I deras […]

Måns Nilsson