Allt om #marknadsföring

5 frågor för lyckad mobil marknadsföring

Det digitala livet är enklare än någonsin men samtidigt är internetanvändarna mer krävande. Lever du upp till deras förväntningar? 1. Mäter du mobil marknadsföring? Mobiltelefonens lättillgänglighet är oslagbar och den vinner alltmer tid från datorn. 78 procent av svenska befolkningen använder internet på mobilen och surfandet på telefonen har på ett år ökat med en timme […]

Moa Thorsell

Analysverktygen som bäst bevakar konkurrenten

Att hålla ett vaket öga på andra företags digitala aktivitet är en säker strategi för att vinna konkurrensfördelar. Här är några enkla verktyg som gör jobbet åt dig. Du står inför en avgörande lansering när det som inte får hända händer. Konkurrenten presenterar en snarlik affärsidé och stjäl strålkastarljuset. Genom att bevaka branschens digitala spår kan du […]

Moa Thorsell

Så väcker du engagemang i mobilen

(3 minuters läsning) Du ser det överallt runtom dig.  Alla surfar mobilt.  2015 var enligt statistikföretaget eMarketer året då pendeln slog över och surfandet (i USA) oftare skedde via mobil än stationärt.  Med andra ord bör företag som överväger en digital kampanj fokusera på hur de ska skapa engagerande innehåll i mobilen. Enkelt uttryckt ska […]

Måns Nilsson

5 trender: Nyhetsbrev

Tillhör du dem som tror att nyhetsbrev sett sina bästa dagar är det dags att tänka om. Det är fortfarande så att utskicken både konverterar och engagerar – om du gör det på rätt sätt vill säga. Tiden då nyhetsbrevet var en ensidig kanal för företagsinformation till enskilda mottagare är förbi. MarketingProfs kan det mesta […]

Måns Nilsson

Skapa ditt nyhetsbrev – del 3

Arbetet med ett nyhetsbrev är inte färdigt när det når mottagarens inbox. Så snart brevet är skickat börjar nämligen processen för analys av innehållet. Varför? För att kommande utskick ska nå ut och klickas av fler mottagare. När du har skickat ditt nyhetsbrev finns det många olika siffror som kan analyseras. Vanligtvis brukar man titta […]

Måns Nilsson

Growth hack – nästa stora marknadsföringsmetod?

Vad som en gång började som innovativa marknadsföringsmetoder bland internet-startups i soliga Kalifornien är något som fler företag som vill lyckas digitalt borde ta en titt på. Och det finns all anledning att fundera på om också ditt företag kan tänka på liknande sätt. Några av världens idag största internetföretag, exempelvis Facebook, Airbnb och Twitter, […]

Måns Nilsson

Företagare! 4 viktiga tips om marknadsföring

Inom marknadsföring gäller det att inte vara som alla andra. Oavsett vad ditt företag gör eller säljer så finns det garanterat minst en konkurrent som gör samma sak. Men det finns sätt att skilja sig från mängden. Seth Godin, en av världens ledande marknadsförare med 19 bästsäljande böcker på meritlistan, vill att små och medelstora […]

Måns Nilsson

Så sätter du fart på affärerna med LinkedIn

I november 2014 var antalet svenska LinkedIn-användare över 2 miljoner. Hur många av dem som faktiskt utnyttjar nätverkets alla möjligheter är oklart. Här följer sex tips på vad du kan göra för att få ut maximalt av LinkedIn och göra det till en värdefull marknadsföringskanal för dig och ditt företag:           […]

Måns Nilsson

Så ändrar Facebook spelplanen för dig

Facebook gör förändringar – och de kommer med stor sannolikhet att påverka dig. Om du idag marknadsför ditt företag via Facebook kanske du redan märkt att något hänt. Vad ändrar Facebook i News Feed? Förändringen går ut på att förbättra användarupplevelsen för ”privatanvändarna” (eller det är det officiella skälet – men vi ska återkomma till det). Facebook har […]

Måns Nilsson

Hashtags och personlighet – så lyckas du i sociala medier

Sociala medier är ett av de smartaste och billigaste sätten att marknadsföra produkter och tjänster. Och det kan ge grymma resultat. Ändå använder bara var fjärde småföretagare sociala medier i sin marknadsföring. Det kräver varken massor av tid eller pengar, däremot en tydlig plan och långsiktighet. Följer du tipsen här så har du goda chanser […]

Måns Nilsson