Allt om #Analys

Företagsnytta med Snapchat

Publiken sviker Twitter och vallfärdar till Snapchat. Några av världens största varumärken har hittat vägar att kommunicera via Snapchat, men är det mödan värt för ditt företag? 1 av 4 använder Snapchat Snapchat är för ungdomar. Ungefär så har det låtit sedan appen lanserades 2011. Men det är helt enkelt inte sant. Enligt Svenskarna och […]

Moa Thorsell

5 frågor för lyckad mobil marknadsföring

Det digitala livet är enklare än någonsin men samtidigt är internetanvändarna mer krävande. Lever du upp till deras förväntningar? 1. Mäter du mobil marknadsföring? Mobiltelefonens lättillgänglighet är oslagbar och den vinner alltmer tid från datorn. 78 procent av svenska befolkningen använder internet på mobilen och surfandet på telefonen har på ett år ökat med en timme […]

Moa Thorsell
Taggar: , ,

Big Data på rätt sätt

(3 min läsning) Big Data ändrar våra beslutsmönster och idag förväntas företagen fatta sina beslut grundat på data och analys. Men är företagen verkligen redo? Johan Magnusson, lektor på institutionen för tillämpad IT på Chalmers, är inte säker. Det är en allmänt hållen sanning att företag som inte fokuserar på sin data och analys kommer […]

Måns Nilsson

3 regler som varje startup bör följa

Låna konkurrenternas bästa idéer. Det är ett av de tips som TechCrunch ger nystartade företag. Carol Broadbent och Tom Hogan, grundare av Crowded Ocean, delar med sig av 10 regler som de menar att varje startup-företag ska följa för att lyckas. Bland annat skriver de att många nystartade företag är alldeles för närsynta: de ser […]

Måns Nilsson