Tillväxtfonden: Djenee

Måns Nilsson

I en tid då självbetjäning är norm och valfriheten aldrig vill ta slut kan en digital personlig assistent göra livet väsentligen enklare. Djenee har skapat en tjänst som hjälper dig med nästan vad som helst.

Vinnarbild-Djenee 660x409

Djenee är en personlig digital assistent och conciergetjänst som hjälper människor med saker de inte hinner med, eller bara inte vill göra själva. Så länge uppdraget är genomförbart, lagligt och kunden har råd att betala finns inga gränser för vad Djenee åtar sig att utföra. Med en kundnöjdhet som pendlar mellan 95-100 procent och en ständig tillströmning av kunder kan grundarna Pär Helgosson och Jonny Youssef lugnt konstatera att de med råge svarat mot marknadens behov.

– Idén är enkel. Vi jobbar åt dig så du slipper och kan fokusera på de saker som är värdefulla för dig. Vi byggde tjänsten dels åt oss själva då vi alltid varit trötta på att inte kunna få vad vi önskar utfört när vi vill, även fast vi varit beredda att betala för det. Idag har vi ett stort globalt nätverk av partners och suppliers som kan leverera allt våra kunder behöver. Vi lever i en on-demand värld där människor förväntar sig att få tjänster utförda omedelbart eller när det passar dem, inte när det passar leverantörerna. Genom digitala kanaler och sociala sammanhang möjliggör Djenee detta, säger Pär Helgosson.

.

Molnbaserad affärsmodell

Att tjänsten behövde vara digital och företaget verka på en global arena stod klart redan från början. Med en digital plattform kan Djenee snabbt expandera till vilket land eller stad som helst och snabbt skala upp verksamheten när behoven så kräver.

– Vi har en expansionsmodell där vi kan starta upp en ny verksamhet inom en till två månader, just för att vi inte behöver göra investeringar utöver att anställa personal och förse dem med enheter för våra digitala arbetsverktyg. Som ett molnbaserat företag kan vi komma åt alla våra tjänster dygnet runt, året om, från alla de vanligaste mobila enheterna för att maximera produktivitet och effektivitet, berättar Pär Helgosson.

 

En tjänst för mobil generation

Idéen i all sin enkelhet har väckt stor uppmärksamhet och att ingen genomfört den tidigare tror Pär Helgosson kommer sig av mobil- och datarevolutionen som skapat enkel tillgång till mobila enheter och att vi helt enkelt vant oss vid digitala tjänster. När tillvaron dessutom rusar på och många upplever att livet är hektiskt är behovet av hjälp och avlastning stort.

 

Mobila enheter underlättar expansion

I dag står Djenee inför en expansion med siktet inställt på större städer i Asien, Norden och övriga Europa. Tillväxtfondens investering kunde inte komma lägligare.

– Det var faktiskt en av våra investerare som kontaktade oss och tyckte att vi borde ansöka, vilket vi nu är väldigt glada för. Investeringen kommer hjälpa oss att sätta den mobila kommunikationsdelen som både tillfredsställer vårt kontor på Epicenter här i Stockholm och alla våra Djenee-runners ute i landet, avslutar Pär Helgosson.

 

.

Utdrag ur ansökan:

”Vi står inför en kraftig expansion och har kontor i Singapore som agerar APAC hub och expanderar nu kraftigt i Norden med start i Sverige som agerar EMEA hub. (Norge, Danmark och Finland är planen att expandera till under 2016/17) Bolaget är fött globalt, i molnet och vill ha allt digitalt. Så hjälp oss, hjälpa våra kunder genom att ha en digital växel för alla kontor, för alla anställda, för alla externa runners och för alla våra marknader”

.

 


Tillväxtfonden är Tele2s sätt att återinvestera i svenskt företagande.
Tävla om en skräddarsydd kommunikationslösning för ditt företag, värd upp till 30 000 kronor. Fram till den 30 augusti 2016 dras en ny vinnare varje vecka.

Läs mer om Tillväxtfonden och ansök här!

Håll dig uppdaterad

Prenumerera och håll koll på de senaste nyheterna med vårt nyhetsbrev: