Affärerna blomstrar med smidig företagsväxel

Måns Nilsson
Med 36 medarbetare ständigt ute på uppdrag är Hässelby Blommor beroende av en smidig företagsväxel.

Med 36 medarbetare ständigt ute på uppdrag är Hässelby Blommor beroende av en smidig företagsväxel.

Hässelby Blommor bytte lösning för sin företagsväxel och fick den flexibilitet som krävs för att ge kunderna riktigt god service.

Hässelby Blommor utanför Stockholm är ett familjeföretag som gjort världen vackrare i 100 år. I dag arbetar företagets 36 medarbetare – trädgårdsarkitekter, florister och växtskötare – med företagskunder som AMF Fastigheter, Swedbank, Stockholmsmässan och Stureplansgruppen. Från de pampiga palmerna i entrén till det eleganta blomsterarrangemanget på festbordet – Hässelby Blommor levererar.

Slipper lägga tid på teknik

Företagets medarbetare arbetar ofta ute hos kund och däremellan sitter de sällan stilla på ett ställe. Därför måste telefonin fungera och Hässelby Blommor har valt att ta hjälp av Tele2. För Mikael Hargesson, inköps- och kontorschef på Hässelby Blommor, handlar det om att få teknik som stödjer företagets verksamhet.

– Teknik är inte vår huvudsyssla och vi vill inte lägga någon tid på den. Vi vill ha en lösning som gör det enkelt för oss att vara flexibla och tillgängliga även när vi är mycket ute hos kund. Det har vi fått med Tele2.

Länge hade Hässelby Blommor en stationär växel och använde Tele2 som leverantör av mobilabonnemang. Men i somras var det dags att byta växellösning.

Flexibel företagsväxel

– Den stationära växeln som vi hade då fungerade i och för sig, men den låste oss till lokalerna. Med den mobila växeln från Tele2 har vi fått den flexibilitet vi vill ha. Nu är vi tillgängliga var vi än är – vare sig vi jobbar hemma, hos kund eller är på inköpsresa i Holland, säger Mikael Hargesson.

Fungerande teknik i alla ära: Hässelby Blommor erbjuder sina kunder god service och väntar sig detsamma av sina leverantörer.

– Vi valde Tele2 för att de är lätta att ha att göra med och förstår vad vi vill ha ut av deras tjänster. Sedan är vi mycket nöjda med att alltid kunna ringa samma kontaktperson, som verkligen finns där för oss.

I somras bytte företaget växellösning - ett byte som gick enkelt och gjorde stor skillnad för effektiviteten.

I somras bytte företaget växellösning – ett byte som gick enkelt och gjorde stor skillnad för effektiviteten.

Lösningen

  • Kund: Hässelby Blommor med 36 medarbetare
  • Lösning: Tele2 Växel Mobil, mobiltelefoni
  • Resultat: Full flexibilitet för ett företag som sällan sitter still

Text: Anne Hammarskjöld

Håll dig uppdaterad

Prenumerera och håll koll på de senaste nyheterna med vårt nyhetsbrev: