Vinden har vänt – företagskunder nöjdare

Måns Nilsson

graf

Svenskt kvalitetsindex publicerar för andra året i rad kundnöjdhetssiffror där Tele2 Business ökar – mest av alla. Det är i huvudsak företagskunderna som blivit nöjdare med sina mobil- och bredbandsoperatörer och upplever en betydligt bättre täckning jämfört med tidigare år.

Alla de större operatörerna har under det senaste året fått nöjdare företagskunder, visar SKI:s mätning. Men Tele2 har gjort det allra största lyftet, och får bäst betyg av alla operatörer när det gäller bredbandstjänster till företag. När det gäller mobiltelefoni har Tele2 fortfarande Telia framför sig, men skillnaden är nu mindre än ett poäng.

–  Vi ser nu resultatet av flera års gnetande på många olika områden och att hela Tele2 Business nu drar åt samma håll. Vi satsat väldigt mycket på vår 4G-utrullning, och på att utveckla våra nättjänster. Dessutom är vi fler som arbetar med den här kundgruppen på Tele2 nu, säger Anders Långsved, chef för Tele2s företagsaffärer.

SKI:s studie bygger på 4 500 telefonintervjuer med privat- och företagskunder. Mätningen genomfördes under september-oktober 2014.

Läs mer om undersökningen här!